Schending van privacy wegens directe inkijk buren

Maria-elisabeth22
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schending van privacy wegens directe inkijk buren

#1 , 13 sep 2022 15:42

Geachte,

Doordat er een directe inkijk vanuit de slaapkamervensters op boven verdieping van mijn buurvrouw in mijn leefkamer (veranda met veel glas) is mijn vraag: mag ik een afsluiting (bvb een constructie op palen)zetten op 50 cm van de erfgrens en zo op een hoogte dat mijn privacy niet geschonden wordt? Nu staat er een haag tot een hoogte van 2m wat niet voldoende hoog is.
De voorgevel van de buurvrouw begint waar de achtergevel van ons huis staat waardoor de buren de hele tuin plus veranda kunnen overzien.

Met vriendelijke groet,
Maria-elisabeth

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 13 sep 2022 15:47

Wettelijke afstand is 190 cm voor een raam op grond van buur in het rechte vlak afstand tot de erfgrens. Als dat zo is is er geen schending privacy.
Dus raam zal er wel mogen zijn. Wat u op uw grond zet of 'ondoorzichtig glas gebruik van buitenuit is uw zaak. Bepaalde folie op raam schermt af en u kan wel naar buiten kijken.

ik kijk ook los binnen bij naaste buren en tussen onze ramen en hun ramen liggen twee inritten voor garages. dus ongeveer 6 meter.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2022 22:50

Bij screens behoudt u het zicht naar buiten maar is er geen inkijk meer.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 sep 2022 09:35

als je wil weten welke afsluiting je mag zetten in jouw tuin, moet je contact opnemen met jouw lokale dienst omgeving. Wij kunnen van hieruit niet weten wat de voorschriften zijn voor jouw perceel (bpa, verkaveling, rup...)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”