vergoeding syndicus-eigenaar?

Zebrapatti
Topic Starter
Berichten: 13

vergoeding syndicus-eigenaar?

#1 , 23 mar 2009 00:14

Ik heb nog steeds geen afdoend antwoord gevonden hoe de VME een eigenaar-syndicus kan verlonen op een manier waarbij zowel de VME als de syndicus met alles in orde zijn.
Volstaat het dat de syndicus deze extra inkomsten aangeeft aan de belastingen? Maar hoe kan hij deze inkomsten bewijzen? Moet hij onkostennota's maken? Moet hij zelfstandige in bijberoep worden of een freelance statuut aanvragen? Hoeveel mag hij/zij bijverdienen? Of moet een bijverdienste onder een bepaald bedrag niet aangeven worden?

Wat met de VME? Moet zij de eigenaar-syndicus in dienst nemen en sociale lasten betalen voor hem/haar? Bij welke instaties moet je daarvoor zijn?

Ik kan me niet voorstellen dat die vele eigenaars-syndici dit onbezoldigd doen. Dus: hoe gaat dit in zijn werk aub?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 25 mar 2009 15:52

“Art.99.Diverse inkomsten zijn : 1° onverminderd...winst of baten, hoe ook genaamd, die zelfs occasioneel of toevallig, buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid, voortkomen uit enige prestatie, verrichting of speculatie of uit diensten bewezen aan derden, daaronder niet begrepen normale verrichtingen van beheer van een privé-vermogen bestaande uit onroerende goederen, portefeuillewaarden en roerende voorwerpen”(Wetboek Inkomstenbelastingen).
Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”