Gemeenschappelijke kosten voor kuis maar er word niet gekuisd

chichi_point
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gemeenschappelijke kosten voor kuis maar er word niet gekuisd

#1 , 27 jul 2022 12:23

Beste,

Ik betaal maandelijks gemeenschappelijke kosten voor 'het onderhoud van de gang' dus de kuis, die door onze huisbazin zou moeten gedaan worden.
Dit word misschien 1x per jaar gedaan, ik stofzuig zelf dagelijks mijn appartement en meteen de gang dus onderhoud deze beter en vaken dan waarvoor ik zou betalen?
Moeten er geen bewijzen gegeven worden voor de prijzen van de gemeenschappelijke kosten (licht gang, wij hebben geen lift)
En wat kunnen we doen zoals in mijn geval betalen voor onderhoud die niet word uitgevoerd?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jul 2022 12:40

De maandelijks aangerekende prijs kan mogelijks een voorschot zijn op de GROTE KUIS 1 x per jaar.

chichi_point
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2022 13:19

Dus iedereen betaald maandelijks 65€ we zijn 4 appartementen = 3120 € voor een jaarlijkse kuis voor 2 trappen is enorm veel denk ik ..

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2521
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jul 2022 13:46

1 X grote kuis is niet hetzelfde als onderhoud gang.

Zou toch eens nagaan of het hier geen zwart werk betreft gezien jullie € 3120.00 betalen.
Bewijstukken vragen aan huisbaas.

Indien geen effectieve prestaties ook geen vergoeding betalen.

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 27 jul 2022 17:49

Iets zegt me dat het hier gaat over een forfaitair bedrag of provisie voor kosten. Daar valt meer onder dan "poetsen".
Tenzij er geen lift en geen verlichting in het gebouw is.....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jul 2022 18:03

Er moet gekeken worden naar de aard van de maandelijkse kosten.
Zijn deze op basis van provisie of zijn deze forfaitair.
In alle gevallen moet er bewijs geleverd worden van de kosten die aangerekend worden.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 27 jul 2022 18:18

Indien forfaitair bedrag dan moeten de werkelijke kosten niet worden meegedeeld. Dat is inherent aan "forfaitair".
Huurder kan wel vragen om over te stappen op regime voorschotten + eindafrekening.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2521
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jul 2022 18:30

Ik heb de indruk dat TS verkeerde info geeft. Inderdaad als het een forfaitair bedrag is voor gemeenschappelijke kosten; is dit bedrag normaal en wordt op einde boekjaar een jaarafrekening bezorgd met details.

Mijn reactie was gestoeld op de eerste zin in # 1 van de topic en de reactie # 3 van TS.
De reacties van de collega's zijn dus correct.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”