uitbaten camperplaats

E10ne
Topic Starter
Berichten: 71

uitbaten camperplaats

#1 , 20 jul 2022 16:51

Achter de woningen welke ik verhuur wordt sinds kort een camperplaats uitgebaat.
Dit ben ik te weten gekomen door mijn jaarlijks bezoek aan de huurders.
Mijn vraag is; is voor het uitbaten van iets dergelijks geen uitbatingsvergunning nodig?
Kan je deze vergunning mogelijk krijgen zonder dat de buurt (onmiddellijk omwonenden) bevraagd is?
Mijn huurders klagen (terecht?/onterecht?) over lawaaihinder + het bijkomend op- en afrijden, voornamelijk in de weekends

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 20 jul 2022 18:51

Een kampeerterrein inrichten kan enkel op recreatiegrond die verblijfsrecreatie toelaat. Ben kwasi zeker dat dit vergunningsplichtig is want er moet gebouwd worden (douches, sanitair, …) Effe informeren bij stedebouw. Op t kadaster kan je de bestemming van de betreffende percelen terugvinden.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 21 jul 2022 11:24

Staat uw huurcontract met hen dat zelfs maar toe ?
Indien niet: meteen aangetekend in gebreke stellen

Zoals Sirkii zegt: naar gemeente, en melden dat uw huurder een naar uw vermoeden onwettige kampeerplaats uitbaat

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2022 11:51

Zoals Sirkii zegt: naar gemeente, en melden dat uw huurder een naar uw vermoeden onwettige kampeerplaats uitbaat
Lijkt me dat de huurders hier last van hebben en niet dat zij dit uitbaten.

Wel akkoord met je advies om eerst naar de gemeente te stappen. Kan je als eigenaar/verhuurder aangrenzend perceel zeker doen.

E10ne
Topic Starter
Berichten: 71

#5 , 21 jul 2022 13:51

Inderdaad, wordt niet uitgebaat door huurders.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”