syndicus doet zijn job niet

waldolala
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

Re: syndicus doet zijn job niet

#16 , 27 jul 2022 09:02

Klacht indienen bij BIV ?......
Paar maanden geleden klacht ingediend bij BIV , 7 Blz en 42 bewijsstukken, klacht geseponeerd, moet mij wenden tot vrederechter en dan is het niet meer tegen syndicus maar tegen onze VME .zo gaat syndic terug vrijuit . Gaat over facturen, aanstelling RC ,nog nooit een balans gezien in 12 jaar, enz...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2515
Juridisch actief: Nee

#17 , 27 jul 2022 13:50

Zie hiervoor mijn reactie # 6

Ken de werkwijzen van het BIV zeer goed.
Klacht indienen tegen seponering bij de tuchtcommissie.

Zelf loop ik niet hoog op met het BIV ( worden onderhouden door bijdragen van hun leden ).

Franciscus
Berichten: 38599

#18 , 27 jul 2022 21:12

Wie is RC(kan eigenaar zijn of boekhouder) en is er een RvME?
Is er een verzekering afgesloten voor deze personen?
Zorg dat u voldoende eigenaars hebt om desnoods een Bijzondere AV samen te roepen
Punt een : controle boekhouding
Punt twee : stemming over syndicus.
Zal effe moeten navragen hoe de volgorde net was bij een vme die ik goed ken.

In welke regio zit u?

Reclame

nick 48
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 aug 2022 15:29

Allen,

Rekencomissarisen zijn mede-eigenaars, maar die kunnen echt wel rekenen en een boekhouding kontroleren
We zitten in de regio antwerpen mechelen
Ja we hebben een aansprakelijkheids verzekering en die is ingelicht maar de syndicus wilt gewoon niet aangeven waar wij in de fout zijn gegaan...
er is momenteel een advocaat ingeschakeld maar met de vakantieperiode gaat dit allemaal tergend traag.

Ondertussen heeft de syndicus 4000 euro van de rekening afgehaald omdat ze zogenaamd de jaarafrekening een revisie heeft moeten geven maar die revisie was nodig omdat zij stommiteiten heeft gedaan terwijl ze in een dreigmail had gemeld dat ze 3000 euro extra ging aanrekenen na die revisie, die schud dus maar bedragen uit haar mouw alsof het niets is...

dit is zo frustrerend HELP....

Ter info, ondertussen zien we op de reviews van de syndicus juist dezelfde dingen verschijnen als waar wij mee zitten.
We weten echter dat , indien je een negatieve revieuw durft schrijven de syndicus begint te dreigen met advocaten ...

Kan die zomaar geld van de rekening halen zonder toestemming vd commissarissen van de rekening of zonder ook maar 1 factuur ter goedkeuring voor te leggen ?

Dit is pure diefstal voor mij...

Nick

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”