gras op de oprit

cha.1987
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gras op de oprit

#1 , 15 jun 2022 09:29

Beste

Onlangs zijn wij verhuisd, huis aangekocht. Nu omdat we allebei voltijds werken en ik hoogzwanger ben hebben we nog geen tijd gehad om het gras weg te halen op de oprit.

Gisteren kwam mijn buur boos naar mij met de opmerking dat hij geen gras wilt op zijn oprit. (Het ligt dan nog wel ver van hem) terwijl dat er ondertussen wel verschillende planten die bij ons over en tussen de schutting komen in de tuin.
Het is dan nog eens onze oprit, wij kiezen pertang wanneer wij willen maaien en als hij wat gras krijgt, zal dat op zijn oprit komen. dan moet hij het maar zelf weghalen.

Ik vond zijn manier van praten totaal ongepast. Ik kon ook gewoon vragen hoe het zit met zijn planten die tussen de schutting zit, maar ik wou de conversatie niet verhitten. Nu is mijn vraag; Is hij verplicht de planten bij ons weg te halen? Of moeten wij daarvoor zorgen?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 15 jun 2022 10:09

U meldt uw buurman dat u zich correct houdt aan de veldwet. Dat hij zich best informeert bij een juridisch onderlegd persoon mbt rechten en plichten in nabuurschap. Dat een natuurtuin of -oprit wettelijk mag.Datr elke buur wel de grenzen van zijn tuin moet respecteren, zoals bijvoorbeeld planten en struiken die men niet door of over de schutting mag laten groeien.

PS; wat daadwerkelijk in uw grond doorschiet, mag u uithalen. Wat overhangt: daarvoor vraagt hem u wanneer hij dit kan afsnoeien.


Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”