niet opname agendapunten A.V. mede-eigendom

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 155
Juridisch actief: Nee

niet opname agendapunten A.V. mede-eigendom

#1 , 08 jun 2022 10:45

De syndicus weigert mijn agendapunten op te nemen die ik m.i. tijdig per e-mail indiende op 23 mei ll. De A.V. komt samen op 22/6 aanstaande.

Het RIO vermeldt:
De algemene vergadering komt minstens eenmaal per jaar bijeen. Deze vindt plaats binnen de periode van 16/06 – 30/06 (15 dagen).
… ten minste drie weken vóór de eerste dag van de in dit reglement bepaalde periode waarin de gewone algemene vergadering moet plaatsvinden – schriftelijk de punten overmaken…

Normaliter had ik dus tot 25 mei tijd om mijn punten in te dienen.

1. Moet de syndicus deze punten alsnog opnemen in de dagorde?
2. Hoe kan ik dit afdwingen?
3. Bij blijvende weigering met welke stappen kan ik dan de opname bekomen?
4. Blijft de agenda ongewijzigd kan ik dan de ongeldigheid van de A.V. (voor of na bijeenkomst) aanvragen bij de vrederechter?

Met dank voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5415

#2 , 08 jun 2022 12:25

Waarom weigert de syndicus? Zijn het beslissingen uit vorige AVs die je in vraag wil stellen (wat niet kan)

Als je het niet eens bent met een beslissing dan moet je binnen de 4 maand naar de vrederechter om de beslissing te proberen geannuleerd te krijgen.


Reclame

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 155
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2022 12:38

Dank voor de antwoorden.

Het zijn nieuwe agendapunten die niets met het verleden te maken hebben.
De syndicus doet geen opgave van redenen.
Ik kan dus enkel nà de AV naar de vrederechter? Gaat hij bij mijn eventueel gelijk de zitting nietig verklaren?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 jun 2022 16:43

Laat hem weten dat je naar de VR zal stappen als de agendapunten niet opgenomen worden in de agenda. Wel op een bewijsbare wijze (aangetekend)

adsummam
Berichten: 582

#6 , 08 jun 2022 19:58

# 5: loze dreiging gezien de tijdslijn

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 155
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 jun 2022 13:28

#6 ik begrijp uw opmerking niet. u bedoelt waarschijnlijk dat er te weinig tijd is om nog verzet aan te tekenen voor de bijeenkomst van de AV. of zie ik dat verkeerd?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”