Voortuin beveiligen tegen inrijden gevel door auto’s

Helena DC
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voortuin beveiligen tegen inrijden gevel door auto’s

#1 , 17 mei 2022 00:50

Wij hebben een bungalow gekocht die net op het einde van een T splitsing ligt. Vrij rustige wijk maar toch wel wat verkeer. De kinderkamers liggen dus aan de straat kant. Wat ik ergens wel gevaarlijk vind als er ooit iemand rechtdoor zou rijden, dan komt die dus recht in de kinderkamers terecht. Nu was mijn vraag, voor mijn gemoedsrust. Mag ik in mijn voortuin aanrijdpaaltjes plaatsen en of betonnen bloembak? Wat als er dan iemand tegenaan rijd? Ben ik dan verantwoordelijk voor de roekeloze rijder? Lieve groetjes Helena

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 mei 2022 12:37

Als vroegere beheerder van hoofdzakelijk horecapanden, dikwijls mee te maken gehad. Diverse malen werd een aanvraag tot het plaatsen van betonnen bloembakken door een gemeente afgewezen, wegens te gevaarlijk voor de automobilisten. :?:

freelance
Berichten: 2615

#3 , 17 mei 2022 14:08

Quote : ' Mag ik in mijn voortuin aanrijdpaaltjes plaatsen en of betonnen bloembak?"

Ik zou niet weten wat er u kan van weerhouden om in UW voortuin wat dan ook te plaatsen ( zolang het voldoet aan de stedenbouwkundige eisen ) .
Tegenwoordig worden veel steen of schanskorven geplaatst , zelfs als grensafsluiting .Deze kunnen perfect gebruikt worden in combinatie met planten/bloemen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”