Privacy

Vandecan ivan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Privacy

#1 , 12 mei 2022 04:41

Geachte,

Ik heb onlangs langs 3 dozen papier en karton geopend van mijn geburen in een appartementsgebouw, die zij in een garage hadden geplaatst. Die garage is van mijn broer en zijn echtgenote die in Frankrijk wonen. Ik heb die garage met de hulp van anderen opgeruimd en acht mijzelf verantwoordelijk voor het behoud van de huidige toestand van die garage. Toen ik zag dat die dozen op de plaats van hun huisvuilcontainer, enkel voorbehouden voor huisvuil- en gft container, stonden heb ik die dozen opengemaakt om te kunnen achterhalen van wie die dozen waren. Daarbij deed ik een aantal ontdekkingen o.m. dat zij de regels van EcoWerf (sorteerwijzer) niet volgden (behalve papier en karton zat er ook gft, glas, kga, textiel, plastic, hout, restafval, ... in) en onder het papier niet alleen hun persoonlijke documenten waarop hun persoons- en contactgegevens duidelijk leesbaar waren en waarvan de wettelijke bewaartermijn nog niet verstreken was maar ook persoonlijke documenten, foto's en zaken van een ex-vriendin van een van de "eigenaars" van die dozen (o.a. armband die gegeven werd bij haar geboorte, bevestiging van een arts dat zij zwanger was) en van hun zoontje. Betrokkene woont nu samen met een andere vriendin, in hetzelfde appartementsgebouw waarvan ik ook een factuur, waarvan de bewaartermijn nog niet verstreken is, gevonden heb. Ik heb onmiddellijk maatregelen genomen: alles wat geen papier en karton was aan hen teruggegeven (behalve het gft, glas, textiel en plastic die ik kwijt kon in mijn container en zakken), de documenten, met hun persoons- en contactgegevens waarvan de bewaartermijn wel verstreken was totaal vernietigd, de andere aan hen teruggegeven, de documenten, foto's en zaken van de ex-vriendin en haar kind per post aan haar opgestuurd en dit allemaal ook aan hen meegedeeld Heb ik hiermee hun recht op privacy geschonden? Kunnen zij hiervoor klacht indienen en bij wie? Hoe kan ik mij verantwoorden?

Hoogachtend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 12 mei 2022 09:01

Zonder een inhoudelijk antwoord op uw vraag te willen geven, vraag AsAP aan een moderator om tenminste uw adres gegevens te verwijderen

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 17 mei 2022 20:04

Is in principe sluikstort door onbekenden en is een zaak vooe de VME

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”