Stuk land verkocht aan buur, vragen scheidingslijn

fuzzy30
Topic Starter
Berichten: 42

Stuk land verkocht aan buur, vragen scheidingslijn

#1 , 07 mei 2022 14:59

Hallo,

Mijn ouders hebben een stuk grond verkocht aan buur. De tussenscheidkig van gekochte grond loopt over naar anders stuk van lijn ouders. Buur beloofde om alle kosten op zich te nemen, landmeter en afsluiting om de privé van mijn ouders te waarborgen. Ook staat op de scheiding dat buur gekocht heeft een klein kot en daar zit een deur en raam in.

Voor dus niet meer op de privé te kunnen moet er dus een afsluiting komen en een deur en raam moet toe gemetst worden van kot.

Om alles af te ronden, de akte bij notaris is binnen ong. 2 maand, moeten we op voorhand de eisen en voorwaarden onder elkaar op papier zetten zoals afsluiting op zijn grond zetten omdat hij dit betaald en dus zijn muur/afsluiting dan is, en de muur toe metsen of kunnen we dit niet eisen als hij ooit zegt, nee ik doe het niet of ik wil dat jullie mee betalen..? Of moet dit via de notaris geregeld worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 267

#2 , 08 mei 2022 07:01

Deze eisen had ge allemaal in de compromis moeten opnemen
Nu is het zuiver de goodwill van de koper die gaat tellen
Mondelinge afspraken hebben geen enkele juridische waarden zonder getuigen

fuzzy30
Topic Starter
Berichten: 42

#3 , 08 mei 2022 09:31

Dag Loeki,
Bedankt voor de info. Dan zullen we voorstellen om alles op papier te zetten als afspraak. Dit het feit omdat er nog een groot kot moet afgebroken worden en hij kan dit enkel doen als de firma met container langs mijn ouders hun priveweg/parking kan gaan...

Dus sowieso kunnen we die eisen op papier zetten en dit is denkik ook wel rechtsgeldig? denk ik dan toch?

Reclame

lukasi
Berichten: 1144

#4 , 08 mei 2022 10:10

Om eerlijk te zijn?
Moest iemand NA de tot standkoming en aankoop akkoord nog met bijkomende eisen afkomen???
Koop ging niet door.

fuzzy30
Topic Starter
Berichten: 42

#5 , 09 mei 2022 09:48

Begrijp ik lukasi maar landmeter heeft plan al ingediend, voorschot is al betaald, compromis al getekend... we kunnen dus niets meer terugkeren.
Daarom, koper is vragende partij en wij hebben ook onze eisen dus daarmee de vraag, als we dit op papier zetten incl. Handtekening.. is dit rechtsgeldig wanneer een partij er zich niet aan houd en kunnen we daarmee hogerop gaan?

De compromis is nochtans middels een immo gegaan, jammer dat enkel ging om verkoop en veel tips of info hebben we niet gekregen... we konden dit misschien voorkomen..

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”