uitnodiging AV Vreniging Mede-Eigenaars

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

uitnodiging AV Vreniging Mede-Eigenaars

#1 , 05 mei 2022 16:09

Ik heb een uitnodiging ontvangen voor AV VME waar kwijting wordt gevraagd voor drie voorbije jaren. Maar er is zijn noch kostenstaten, noch balansen verstuurd met de uitnodiging, enkel de dagorde.
De uitnodiging vermeldt enkel dat men een afspraak moet maken om in kantoor syndicus de documenten te gaan inkijken.
De wetgeving is niet duidelijk, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat een syndicus niet voor de vergadering een kostenstaat annex balans spontaan meedeelt samen met de dagorde.
Is hier rechtspraak over? Dat dergelijke essentiële documenten waarover kwijting dient gegeven niet met de dagorde worden verstuurd (of op website geplaatst) is nieuw voor mij.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2022 19:20

Een goede syndicus voegt de betrokken documenten in verband met de agendapunten bij de uitnodiging, of zet ze online ter inzage.

Wettelijk volgens art. 3.87 ALGEMENE VERGADERING : ORGANISATIE
De bijeenroeping vermeldt welke nadere regels de documenten over de geagendeerde punten worden geraadpleegd.

- bij de uitnodiging
- ten kantore syndicus : na aanvraag datum en uur
- online website
- of andere vermeld in de statuten, RIO of vorige AV

Gewoonlijk zal de syndicus vermelden ten kantore : = een rem voor diegene die de documenten ter inzage willen, zeker indien het kantoor niet bij de deur is.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”