Mag syndicus garage betreden zonder verwitting ?

nadjarom
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag syndicus garage betreden zonder verwitting ?

#1 , 02 mei 2022 16:51

Beste, mag de syndicus zonder voorafgaande verwitting de garage van wijlen mijn vader betreden ? In de garage staan de meters/schakelkasten van de andere garages en soms valt de stroom uit, waardoor ze in de garage van mijn vader moeten zijn. Mijn vader heeft destijds een sleutel gegeven voor "noodgevallen". In de garage staan nog spullen opgestapeld van mijn vader, de garage wordt voorlopig als opslagruimte gebruikt. Daar de syndicus bij de meterkasten moest zijn, heeft hij de dozen gewoon omver gegooid. Ik wil graag weten of er op zijn minst voorafgaande verwittiging van de syndicus moet komen vooraleer ze de garage mogen betreden. Via de garage heeft men met deze sleutel ook toegang tot de tuin en zelfs het appartement, wat mij zorgen baart. Mijn broer en ik zijn aangeduid als erfgenamen, maar het dossier is nog niet rond bij de notaris. Officieel is dus niemand eigenaar van de garage.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2022 18:19

Eigenaar en syndicus hebben bepaalde bevoegdheden.
Een garage word gezien als een gemeenschappelijk deel en meters van nutsvoorzieningen moeten toegankelijk zijn voor alle bewoners, niet alleen voor eigenaar en syndicus.
Eigenaar en syndicus hebben dus het recht om gemeenschappelijke delen te betreden.
Het betreden van private delen mag slechts bij hoogdringende gevallen, bij brand, water breuk enz.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”