Septische put

MelissaGeerts
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Re: Septische put

#31 , 27 apr 2022 22:44

Het enige wat dat je kan doen is een tussenkomst vragen aan de verhuurder.
Als die neen zegt, zit je met een moeilijke bewijslast.
Heb je de verhuurder van in het begin schriftelijk in gebreke gesteld?

Ook niet blindelings vertrouwen in hetgeen loodgieters en beerputruimers vertellen, daar lopen wel een pak onbekwame mensen rond. Je kan geen verstopping hebben op uw grijs water (douche) als de septische put (zwart water) geledigd moet worden. Grijs water mag immers nooit in een septische put gedumpt worden, zie post van mava105 (heeft jaren als pandbeheerder voor een horecaondernemer gewerkt) De riolering zal tezamen met de tapkraan wel het meest onderhevig geweest zijn aan slijtage en verstoppingen allerhande.
Ja hoor, alles is aan haar gemeld geweest.
We hebben hier vanaf we woonde al problemen gehad. Een rat in de badkamer etc…

We hebben een verzoek bij de vrederechter ingedient voor verzoening. Ik wou zelf ook nog bijdrage doen van de kosten die gemaakt zijn maar ze weigert gewoon om iets bij te dragen…

Afwachten wat er bij de vrederechter zal besproken/beslist worden.

Vind dit gewoon heel jammer dat eigenaars soms hun fout niet inzien en dan van alle leugens erbij halen want het topic dat ik hier heb beschreven is dan ook maar een korte omschrijving want er komt nog vele meer bij kijken bij het verhaal.

In ieder geval als wij hier 1 jaar wonen verwachten wij sowieso een indexering op de huurprijs omdat deze situatie zich voordoet 😅

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#32 , 28 apr 2022 17:12

Hallo,

Ik huur een appartement sinds 1-06-2021.
Hoeveel appartementen? Is er een syndicus? Betalen de andere bewoners ook voor het ruimen voor die beerput.
In een appartementsgebouw met meerdere bewoners, is het gewoonlijk de VERHUURDER die laat ruimen, en de kosten volgens quotiteiten doorrekend aan zijn huurders. Idem voor een syndicus.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”