Verhuur garagebox, advocaatkosten van de gemeenschap meebetalen?

Jim007
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuur garagebox, advocaatkosten van de gemeenschap meebetalen?

#1 , 23 dec 2021 11:11

Beste,

Mijn vennootschap verhuurt sinds enkele jaren een garage box. Deze staat achter een appartementsblok. Ik heb volgens de afrekeningen die ik ontvang 6/1000ste mede eigendom. Nu zijn er echter een hoop problemen met de appartementen waardoor er een rechtzaak gestart gaat worden tegen degene die de bouw gezet heeft. Dit brengt een hoop advocaatkosten met zich mee die telkens door de gemeenschap betaalt moeten worden.

Ik heb zelf een tussenteller in de kelder staan zodat de elektriciteit voor de garagepoort apart afgerekent kan worden.

Mijn vraag is nu of ik verplicht ben om aan alle advocaatskosten (6/1000ste) die de eigenaars van de appartementen met gebreken hebben mee moet betalen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 dec 2021 14:52

Je maakt deel uit van die gemeenschap van eigenaars van dat gebouw, garages inbegrepen, tenzij dit uitdrukkelijk is gesplitst in de basisakte, en de garages zijn vrijgesteld van kosten aan/voor het hoofdgebouw.. Lees er dus aandachtig de volledige basisakte op na.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”