dakgoot buur is afgekoppeld, water komt op mijn dak

Emark
Topic Starter
Berichten: 88

dakgoot buur is afgekoppeld, water komt op mijn dak

#1 , 13 dec 2021 17:39

hallo,

de regenpijp van de buur is afgekoppeld (was al zo van toen ik mijn huis kocht 5 jaar geleden). Het is me nu pas opgevallen. Bij hevige regen van een paar weken geleden kreeg is waterdruppeling binnen op het niveau van waar zijn dakgoot is. Zijn regenwater kan niet weg en loopt door naar mijn dakgoot (en naar mijn dak) waardoor mijn regenpijp niet alles kan slikken.

ik heb de eigenaar opgebeld en die zei er iets aan te gaan doen. maar tja, dat is maar een belofte.

wat kan ik doen om alles legaal in orde te krijgen voor mij zodat hij verplicht wordt dit probleem op te lossen, en zo snel mogelijk?
ik stuur alvast een aangetekende brief naar hen met vermelding van probleem en vraag om op te lossen. wat kan ik nog doen? moet politie gebeld worden?

met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 13 dec 2021 17:49

Hebt u schade? Geef dit asap aan bij uw brandverzekering.; die zullen uw vraag wel kracht bijzetten...

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 dec 2021 17:59



wat kan ik doen om alles legaal in orde te krijgen voor mij zodat hij verplicht wordt dit probleem op te lossen, en zo snel mogelijk?
ik stuur alvast een aangetekende brief naar hen met vermelding van probleem en vraag om op te lossen. wat kan ik nog doen? moet politie gebeld worden?

met dank
AS is al een zeer goed begin, maar stel wel een uiterste datum waartegen het dient opgelost te zijn. Anders blijft het maar aanslepen.. Uw eigen brandverzekering verwittigen is ook goed.

Reclame

Emark
Topic Starter
Berichten: 88

#4 , 14 dec 2021 22:00

Uw eigen brandverzekering verwittigen is ook goed.
dat is een goeie bijkomende tip bedankt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”