Nieuwe syndicus, oude doet lastig

nick 48
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

Nieuwe syndicus, oude doet lastig

#1 , 12 okt 2021 11:48

Geachte,


Onze syndicus heeft beslist om zowat alle oude gebouwen in zijn beheer te dumpen en wij behoren daar bij.
Er is dus een av georganiseerd (wij als raad hebben als zelf moeten doen, de syndicus heeft hiervoor niets moeite gedaan) waar een nieuwe syndicus is verkozen.
Nu heeft de syndicus die ons dus opgezegd heeft ons met onmiddellijke ingang van die av ons de toegang tot het pottaal stop gezet waardoor we niks meer van opvolging facturen kunnen zien, alle historische data kunnen wij niet meer aan.
Als eigenaar (en ook commisaris vd rekeningen) gebruikte ik de data op dat portaal, ik heb de verslagen van de av nooit afgeprint,afrekeningen nooit afgeprint, idem met factuiren en dergelijke.
Kan de syndicus ons die toegang zomaar ineens weigeren ?
Hij betaald ook geen facturen meer alhoewel de overdracht naar de nieuwe syndicus pas volgende week plaats gaat vinden...

Men stimuleert digitaal werken en dan krijg je dergelijke situaties.
Als die data zou verloren gaan verlies je een hoop gegevens van verbruik en dergelijke meer en je kan als raad toch niet apart op een drive alle facturen zelf gaan beheren...

Ik wil geen naam noemen van de syndicus maar is zowat de grootste van het land, ze hebben een giga personeelsverloop, op 3 jaar tijd hebben we 4 beheerders gehad en ze doen werkelijk niks maar dan ook niks voor hun geld...

Nick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nick 48
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2021 15:26

Misschien nog aan toevoegen, dat ik net gemerkt heb dat facturen van augustus nog altijd niet betaald zijn alhoewel de oude syndicus toen nog verantwoordelijk was, rappel met extra kosten is er al.
Sinds de av doet de syndicus niets meer, geen betalingen, geen beheer ed.. en de overdracht is pas volgende week voorzien...

Zo onprofessioneel..

nick

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2021 17:03

Nieuwe syndicus moet jullie dossiers binnen de 30 dagen ontvangen. Vanaf het ontslag vorige syndicus mag die geen betalingen meer uitvoeren. Bankrekening moet afgesloten worden.
Nieuwe syndicus moet nieuwe bankrekeningen openen.
Indien de oude syndicus dwars ligt; klacht indienen bij het BIV.

Reclame

nick 48
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2021 07:54

How, moeten wij een nieuwe bankrekening krijgen, serieus.Kan de volmacht niet gewoon over gezet worden, wij zitten met een spaarrekening met dubbele handtekening, al die mensen die op een nieuw nummer gaan moeten betalen...pfff wat een miserie...

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 okt 2021 09:19

Best de RVME de bankrekeningen laten blokkeren.


Waarom ? oude syndicus kan op de valreep nog betalingen uitvoeren, wat niet mag en kan vrienden leveranciers voorsteken. Zelfs de rekening plunderen. Dus veiligheid eerst.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”