Scheidingsakte appartement om de 2 namen.

opzoeker
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Scheidingsakte appartement om de 2 namen.

#1 , 11 okt 2021 13:55

Daar ik bij onze scheiding het appartement zelf niet kon inkopen daar ik juist met pensioen ging is het appartement op beide namen blijven staan. De akte is zo beschreven dat ik altijd het vruchtgebruik blijf behouden en het appartement onderhoud zoals een goede huurder. Ik moet geen huishuur betalen. Ik betaal alle vaste kosten en kleine herstellingen. Kadastraal inkomen en alle rekeningen van de syndicus. Onze zoon woont nog steeds thuis en werkt. In de akte is duidelijk vermeld dat alle grote kosten door elk voor de helft moet worden betaald, bvb isolatie dak, nieuwe verwarmingsketel, vernieuwing badkamer, keuken enz. Tot hiertoe geen probleem geweest alleen maar gemor van moet ik dat mee betalen. Daar ons gelijkvloersappartement boven een open kelder ligt is het 's winters koud. Graag zou ik achteraan aan de 3 slaapkamers nieuwe ramen willen plaatsen maar veronderstel dat mijn ex-man dat weer niet nodig zal vinden.
Mijn vraag: Ik kan deze vernieuwing zelf financieren. Mocht mijn ex-man weigeren kan ik dan de factuur van de ramen op mijn zoon zijn naam laten zetten zodat, mocht ik komen te overlijden, bij verkoop van het appartement de raamfinanciering in mindering wordt gebracht bij mijn ex-man?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 12 okt 2021 12:47

Eenzijdig kan dit niet daar de overeenkomst is dat grote werken elk de helft zijn.

Kom met uw ex schriftelijk overeen dat jij de ramen 100% betaalt doch dat bij verkoop dit bedrag - al dan niet verhoogd met intrest - naar u of uw erven toekomt.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”