Aanpassing RIO met gevolgen

steven2021
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanpassing RIO met gevolgen

#1 , 27 sep 2021 14:23

Vorig jaar hebben wij een appartement gekocht.
Om enkele kleine spullen op de bergen hebben wij een houten kast geplaats op ons terras. Dit terras is gelegen aan de straat zijde van het gebouw.

Nu wil de syndicus op de volgende algemene vergadering het RIO veranderen dat alles wat buiten staat een witte kleur moet hebben. In het RIO dat wij bij de aankoop gekregen hebben staat er niets vermeld over welke kleur meubilair moet hebben dat op het terras staat, enige dat wel in het RIO staat is dat de gordijnen wit van kleur moeten zijn aan de buitenzijde.

Mijn vraag is nu :
- kan deze aanpassing zomaar gebeuren, ook voor meubilair dat er reeds stond voor de aanpassing.
- indien ja wie moet dan opdraaien voor de kosten om dit meubilair te herschilderen, want anders kunnen ze ieder jaar een ander kleur verplichten.

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2021 15:36

Deze beslissing moet voorgelegd worden aan de RVME en de AV.
Ook even de statuten doornemen of er geen eenvormige kleur staat beschreven voor alles dat buiten staat op de terrassen ( en zeker de straatkant ).
Indien niet : zal de AV hierover beslissen. Maar of de bestaande voorwerpen van kleur moeten veranderen daar twijfel ik hard aan. Of de VME moet de benadeelden ervoor vergoeden.
Men kan geen klok terugdraaien. Uniformiteit voor de toekomst mag opgenomen worden.

johangel
Berichten: 90

#3 , 27 sep 2021 22:43

Ik denk niet dat men een RIO zo maar om de haverklap kan wijzigen omdat anders de rechtszekerheid wegvalt.

Reclame


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”