Gemeenschappelijke omheining

BST56
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee
Locatie: Sint-Truiden

Gemeenschappelijke omheining

#1 , 09 sep 2021 18:23

Beste

Mijn buur en ik hebben een afspraak gemaakt om bestaande omheiding te laten vervangen.
Het voorstel, op papier, waar akkoord mee gegaan zijn was om de werken te laten uitvoeren.
Na de werken krijgen we een peperdure afrekening in de bus die niet in relatie staat met de gepreseerde uren.
De uitleg die we krijgen van de buren is dat de werken op basis van een offerte zijn uitgevoerd (door een bevriende aannemer) een offerte die we nooit te zien hebben gekregen.
Gevolg... discussie over de kost.
Zij eisen dat wij de helft betalen echter details rond de kostopbouw krijgen we niet.
Hoe moet ik daar nu mee omgaan, mag dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 09 sep 2021 19:38

aangetekend protesteren en detailfactuur vragen

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 sep 2021 20:08

Was die bevriende aannemer en tuinaannemer, of werkte hij met onderaannemers (hetgeen de prijs met minstens 10% doet stijgen.?

Reclame

BST56
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee
Locatie: Sint-Truiden

#4 , 10 sep 2021 08:19

Ik heb al meerdere malen om een detail gevraagd en aangetoond met de werkelijk gepresteerde uren dat hun kost 162% hoger is. Detail krijg ik niet wel dreig mails en een aangetekend schrijven.
Moet ik ook aangetekend protesteren of is een mail evenwaardig als protest?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 sep 2021 09:12

Antwoord hem dat je niet betaald zonder een degelijke factuur met alle details en eenheidsprijzen

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 10 sep 2021 12:59

En doe dit uiteraard aangetekend en best met een Antwoord /Reponse kaart.
Als de buren/eigenaars een koppel is dan moet u beiden afzonderlijk een brief sturen.
In principe als jullie ook met twee eigenaars zijn moeten zij dat ook doen. Anders is de niet aangeschreven eigenaar niet 'gevat' voor de feiten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”