Afvoer-spuwers appartementsgebouw stilligend water

Lieken123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afvoer-spuwers appartementsgebouw stilligend water

#1 , 24 aug 2021 15:19

Mijn onderbeur heeft de spuwers gebetonneerd van mijn nieuw appartement zonder akkoord noch vergadering syndicus.
We hebben voorgesteld de spuwers te verlengen of andere oplossing maar indertussen hebben ze afgesloten en zit ik met stilstaand water terras.
Ondertussen het serieus conflict geworden en mag de boververdieping wel spuwer hebben en ik niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 07 sep 2021 11:48

In principe moet syndicus optreden en hoeft deze niet te wachten op een AV . Syndicus beheert het gebouw en moet ervoor zorgen dat er geen schade kan gebeuren aan andere gemene en private delen.
Dient daarom eigenaar en eventueel huurde van onderliggend pand in gebreke te stellen en gaten dadelijk te laten openen.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 07 sep 2021 12:30

Onderbuur mag de regenwaterafvoer niet blokkeren.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 10 sep 2021 13:14

Uw syndicus dient asap op te treden want anders kan de VME mede aansprakelijk gesteld worden wegens schade aan private delen.
Laat dat ook direct weten via mail en via een AS met Antwoord / Reponsekaart naar de syndicus.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”