AV

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

AV

#1 , 06 feb 2009 21:27

Goeden avond,
in januari hebben wij een AV gehad die bijeengeroepen was door de nieuwe syndicus (iov vrederechter).
Deze werd onmiddellijk de laan uitgestuurd en we hebben toen een voorlopige syndicus aangesteld (onze advokaat doet zijn werk bij de vrederechter ivm deze rare en vervelende zaak, zonder verder commentaar).
Nu hebben we een nieuwe uitnodiging voor een AV [aanstelling vaste syndicus (ex voorlopige) en samenstelling beheerraad] op korte termijn, deze is bijeengeroepen door de ex-syndicus (ok volledig in orde volgens mij).

Tevens heeft ons comité (dat hadden we al jaar en dag ipv een syndicus) ook een AV bijeengeroepen om vorig jaar nog af te sluiten.
Maar daarin staat ook vermeld : aanstelling syndicus, verkiezen van beheerraad, taken en kosten syndicus, + dan nog de bespreking en goedkeuring van het afgelopen jaar (dus door het ex-comité). Deze uitnodiging is ondertekend door de (nu) voorlopige syndicus, volgens mij moet dat door de voorzitter van het ex-comité.
Eigenlijk zouden er dus 2 volledig gescheiden uitnodigingen moeten zijn ?? of ??
Mijn dank en beleefde groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 06 feb 2009 21:37

het lijkt me dat vanaf het ogenblik dat er een voorlopige syndicus is aangesteld deze de taken van het comité over neemt. (zeker als die als aanstelling nog discussie met de vrederechter kan met zich meebrengen)

Ik zou met de huidige voorlopige syndicus, die uiteindelijk toch jullie definitieve lijkt te worden de agenda zodanig afspreken dat deze van het comité er eveneens in vervat is. Dat geeft dan de mogelijkheid om een hoofdstuk af te sluiten voor het gebouw en een naadloze overgang naar de nieuwe situatie te initieren.

Anders gezegd: combineer beide vergaderingen onder toezicht van de syndicus en zorg ervoor dat beide agenda's in deze ene vergadering worden afgehandeld.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 06 feb 2009 21:49

Met deze mijn dank voor je info/tips
groetjes

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”