Een mede- eigenaar valt externen lastig

Rundsted
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Een mede- eigenaar valt externen lastig

#1 , 12 jul 2021 10:29

Beste,

Ik heb een nogal struise buurman die moeilijk van karakter is, en het uit in de vorm van brullen, schelden fysiek kort bij jou komen staan terwijl hij je aantikt om zijn argumenten kracht bij te zetten.
Wat voor mij zuivere intimidatie is.

Zo heeft hij verschillende zulke aanvaringen gehad met mij en sommige ander bewoners.
Gelukkig laat ik mij helemaal niet intimideren, maar sommige bewoners worden zodanig door hem geïntimideerd dat ze hun ware wensen niet durven te uiten.
Dit terzijde....

Ik heb het vooral moeilijk met zijn schofterige houding naar externe mensen toe die bijvoorbeeld werken uitvoeren waar de buurman in kwestie niet akkoord gaat.
Ook bedrijven die langskomen om inspectie te doen zodat ze een offerte kunnen opstellen.
Laatst werd een kerel verbaal zodanig aangepakt dat hij wegging en geen offerte aflevert.
Hij verhindert op zijn eentje dus de normale werking van de democratie!
Helaas ben ik er telkens niet bij omdat ik op mijn werk ben...

Graag wil ik die man stoppen! Is er een juridische weg om hem te stoppen?
Of onder welke vorm van aanklacht kan ik bij de politie een melding doen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 jul 2021 15:52

Vrederechter misschien

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 30 jul 2021 12:38


Hij verhindert op zijn eentje dus de normale werking van de democratie!
Een eenpersoonsrevolutie dus. Zaak voor het leger.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”