Gemeente optreden tegen inbreuk

Maxymo
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Gemeente optreden tegen inbreuk

#1 , 09 jul 2021 23:43

Achter onze bouwgrond word plots door de eigenaar van deze grond een parkeerplaats aangelegd ( steentjes, borduurs, plaat parking enz). Dit voor de zaak van zijn dochter.
Wij hebben dit indertijd niet gekocht omdat hier geen parkeerplaats voor auto's mocht komen zegde de gemeente. Het had voor ons nochtans een heel stuk handiger geweest om auto's kwijt te kunnen.
Ik bel naar de gemeente en vraag hoe het mogelijk is dat dit bij ons niet kon en nu plots voor die man wel kan. Gemeente zegt dat hier absoluut geen parking mag komen dus ook geen steentjes , borduurs. Ik zeg hen dan is er hier een overtreding. Klopt zegt de gemeente hier is een overtreding en dit kan niet. Waarop ambtenaar mij vraagt of ik hier een klacht tegen wil neerleggen. Is dit eigenlijk de normale gang van zaken? Door mij zijn ze nu op de hoogte van een overtreding maar leggen ze de bal in mijn kamp dat er daar iets mee gebeurd of niet? Moet de gemeente hier niet optreden als toezichthouder? Dus als ze weten van iets dat niet door de beugel kan ze hier ook tegen moeten optreden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 10 jul 2021 11:40

Normaal dient gemeente zelf op te treden wanneer hen een inbreuk gemeld wordt

Zelfs zonder formele klacht
Die is ook helemaal niet nodig opdat gemeente zou kunnen optreden
Inbreuk bestaat
Het volstaat dat ze die zelf officieel laten vaststellen

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 10 jul 2021 12:35

Stuur hem een aangetekende brief. Waarom alleen maar bellen??????

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”