Videofoon

Cogenluc1@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Videofoon

#1 , 07 jul 2021 15:02

Wij wonen in een afgesloten residentie bestaande uit 3 gebouwen aan elk gebouw is een Videofoon voorzien.
Maar aan toegang van domein is niks voorzien met als gevolg dat bezoekers domein niet kunnen bereiken of aanbellen
Mijn vraag is of dit wettelijk in orde is

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 07 jul 2021 15:04

Hoe bezorgt de postbode dan een aangetekende brief of een pakje?

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 07 jul 2021 17:34

Er is bij mijn weten geen wet die de plaatsing van een belknop verplicht. t Is natuurlijk wel handig dat er belknoppen hangen aan de afgesloten toegangsdeur/poort.

Als het een recente ontwikkeling is dan zal je in t lastenboek moeten nakijken wat voorzien was. Misschien was de afsluitpoort niet voorzien en is die achteraf door jullie bijgeplaatst. In dat geval zal je zelf bijkomende deurbellen dienen te voorzien als je die wil. Kan behoorlijk wat kosten wegens graafwerken etc.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 jul 2021 19:52

. Kan behoorlijk wat kosten wegens graafwerken etc.
Tegenwoordig ook draadloos te bekomen, ook voor grote afstanden (100 meter)

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jul 2021 09:17

Er is bij mijn weten geen wet die de plaatsing van een belknop verplicht.
Er is al minstens één wet, namelijk de Vlaamse codex Wonen. Veel drukkingsmiddel is dat echter niet, want het levert maar 1 'beperkt gebrek op' en men schiet maar in actie bij minstens 6 beperkte gebreken, 1 ernstig gebrek of 1 mensonwaardig gebrek...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”