Parkeren voor oprit

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

Parkeren voor oprit

#1 , 27 jun 2021 13:40

Beste,

Op de oprit van onze ondergrondse garages mogen de klanten van de enige winkel die zich in onze woonblok bevindt niet parkeren, dat is overduidelijk aangegeven met twee grote borden, en het gebeurt gelukkig zelden. Maar vóór de oprit staan wel regelmatig klanten, wat het buiten en binnenrijden verhindert. Mijn vraag: is de winkel verplicht om duidelijk en ondubbelzinnig aan de deur of aan de kassa een tekst te hangen met daarop verboden te parkeren op én voor de oprit. Of mag de winkelier zeggen: iedereen weet dat je niet voor een oprit mag staan, ik hoef dat niet te laten weten.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 27 jun 2021 14:03

Iedereen moet dat toch weten? Hij hoeft dat niet te doen.
Maar het kan geen kwaad om er toch de aandacht op te vestigen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12836

#3 , 27 jun 2021 14:14

Ik zou zelf nog verder gaan en stellen dat het de winkelier zijn probleem niet is. Hij is niet verantwoordelijk voor parkeerovertredingen van zijn klanten.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 27 jun 2021 14:18

is het voldoende zichtbaar dat er een "inrit/uitrit" is?

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jun 2021 14:40

Drone,

Meer dan voldoende, zelfs in een straal van 50 meter, ongeacht waar je staat of rijdt zie je dat er een oprit ligt. Hij ligt voor onze appartementsblok (half open bebouwing), nergens verscholen achter struiken of bomen.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 27 jun 2021 15:58

De syndicus verplichten op een AV, om een wielklem te zetten.

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jun 2021 18:35

mava105, een beetje ernstig. Een syndicus gaat zich daar niet mee bemoeien. Mijn vraag: wat kun je doen tegen een winkel of de klanten ervan die je beletten om je garage in en uit te rijden?

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 27 jun 2021 19:42

Syndicus hoeft dat uiteraard niet zelf te doen, maar hij kan daar bvb een klusjesman voor aanstellen. Iemand zal de opdracht moeten geven en de factuur betalen, en dat is in de eerste plaats de syndicus
TS zou ook natuurlijk voor de poort kunnen gaan staan en met de armen zwaaien als hij iemand ziet parkeren. :lol:

bosprocureur
Berichten: 6856

#9 , 27 jun 2021 19:47

Af en toe eens eentje laten wegslepen, op zijn kosten.
Nadeel : Ik meen dat het mag (iemand ?) , maar men moet wel zeer strikt de regels volgen (die zijn hier op he forum wel terug te vinden), en vooral, iemand moet de kosten voorschieten.

Voordeel : eens er een paar de revue gepasseerd zijn, zal de hinder een pak minder zijn !

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

#10 , 27 jun 2021 20:23

bosprocureur, dat laten wegslepen is nu juist het probleem. Zo'n klant staat er hoogstens 5 minuten.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 27 jun 2021 20:31

Dan is het eenvoudig: 5 minuten wachten tot die klant weg is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38599

#12 , 27 jun 2021 22:12

Ter algemene info.
Niet de taak van de winkelier maar wel van de AV van de VME die duidelijkheid moet laten scheppen door syndicus.


http://www.juridischforum.be/forum/view ... em#p246475
http://www.juridischforum.be/forum/view ... st#p368600

Duym
Topic Starter
Berichten: 218
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 jun 2021 06:09

Allemaal bedankt!

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 28 jun 2021 16:01

mava105, een beetje ernstig. Een syndicus gaat zich daar niet mee bemoeien. Mijn vraag: wat kun je doen tegen een winkel of de klanten ervan die je beletten om je garage in en uit te rijden?
Zie antwoord van Franciscus. Hetgeen ik reeds in mijn eerste reactie gaf.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#15 , 28 jun 2021 17:14

Voor de oprit parkeren. Staan die dan op de openbare weg. Als dat zo is heeft de syndicus zich daar niet mee te moeien maar is het een zaak voor de politie.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”