Buur gaat niet akkoord met hoogte haag

Marine
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Buur gaat niet akkoord met hoogte haag

#1 , 21 jun 2021 16:29

Beste,

Deze middag kreeg ik bezoek van de politie. Om de situatie even toe te lichten:

Wij hebben, toen we onze woning kochten, een beukenhaag geplaatst aan de zijkant van de woning (aan de voorzijde) en een coniferenhaag aan de zijkant van de woning (aan de achtertuin). Dit slechts aan de rechtkant van onze woning, omdat hier enkel draad voorzien was en omdat we de betonnen schutting (staat op de grond van de buren = niet op de grens) niet mooi vinden.

Vorige week eiste de buurman, op een zeer onbeschofte en directe manier, dat we onze haag op 1,80m moeten laten. Hij wilt langs zijn zijde enkel zijn betonnen schutting zien. Echter mogen we tot 2m gaan. De buurman heeft een gebogen schutting. Hoogste punt is 2m, maar natuurlijk heb je bij een gebogen schutting ook een lager punt waar ze mekaar raken. Daar moeten we volgens meneer onder blijven.

Hij is een gepensioneerde perfectionist die niets te doen heeft. Volgens de politie zijn we niet in fout. Onze haag is 2m. Hij heeft al meerdere keren onze haag gesnoeid zonder dat we het wisten. Vorige week kwam het tot een woordenwisseling.

Nu weten we dat hij het niet bij 1 keer zal laten. Volgens de agent wordt bij meerdere telefoontjes aangeraden om naar de vrederechter te gaan, wat hij waarschijnlijk wel zal doen.

Als we de haag wegdoen en een houten schutting plaatsen op 2m hoogte zal hij ook niet tevreden zijn, want dan ziet hij deze ook tussen zijn gebogen betonnen platen.


Ik wil het niet zover laten komen. Maar ik wil wel weten wat mijn rechten zijn en hoe ik de volgende keer kan reageren als hij mij als jonge vrouw nogmaals zo benaderd.

Bedankt,

Marine

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding