Beheerraad

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

Beheerraad

#1 , 03 feb 2009 10:46

Goede morgen beste mensen,
Wij willen een beheerraad aanstellen bij onze algemene vergadering die binnenkort plaats heeft, waarbij tevens de syndicus van voorlopige naar vaste gaat gestemd worden. Is er ergens een regelgeving waaruit blijkt dat de beheerraad uit een bepaald aantal personen moet/mag bestaan ? en is het aan de syndicua zelf om te bepalen hoeveel mensen hij daarin wil ?
Wij hebben een 80-tal woonheden.
Alvast mijn dank voor jullie raad/tips
groetjes van Swatje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 03 feb 2009 11:15

Normaal gezien kan dit zijn opgenomen in de statuten of in het inwendig reglement.

Indien dat niet het geval het geval is lijkt het me handig om van deze gelegenheid gebruik te maken om in het reglement een clausule op te nemen waarbij dit geregeld. (Aantal leden, duur van mandaat, eventuele (onkosten)vergoeding voor de leden)

Over het aantal leden van de beheerraad: kies een oneven aantal, dat is altijd handig als het op stemmen binnen de raad aankomt.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 04 feb 2009 12:21

bedankt voor de tips

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 04 feb 2009 12:47

Geen probleem, dit zijn maatregelen die in het begin degelijk dient vast te leggen, dan kunnen er nadien, op het ogenblik dat je ze nodig hebt, geen problemen door het ontbreken ervan ontstaan.

Als je een uitreksel wenst van hoe dat de functies, samenstelling en duur best in een artikel worden geplaatst geef je maar een seintje. dan zoek in er wel enkele op in mijn statuten.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#5 , 04 feb 2009 13:22

dat zou niet verkeerd zijn moest u dat willen doen,
ik wordt dan wel niet de syndicus, maar wel een hele
toffe mede-eigenaar die nog voltijds werkt,en die ik
graag bijsta (ik mag toch nooit meer werken, dus ...
voor mij een goed tijdverdrijf)
neemt u deze weg of stuur ik u mijn mail adres ?
met deze al mijn dank

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”