Verduisterde historiek gebouw

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

Verduisterde historiek gebouw

#1 , 06 jun 2021 20:40

Beste(n),


Ik zit met volgend probleem.

Vruchtgebruiker die het beheer in handen had van gebouw van eind 2016 tot en met juni 2019 heeft verslagen van eigenaarsvergaderingen verduisterd.

Met name de verslagen van 2014 tot en met september 2016 zijn verdwenen.

In deze verslagen was duidelijk dat het gebouw aan ernstige verwaarlozing onderhevig was. Er weinig of géén moeite werd gedaan om vochtproblemen op te lossen.

Nu na 10 jaren van verwaarlozing komen de kosten, herstelling voorgevel, herstelling terrassen, herstelling septische tank.

Ik zou graag willen weten of het verduisteren (vermoedelijk in onderling overleg door 3 mede-eigenaar) met het doel de eigenaar die wantoestanden aanklaagt uit te schakelen, dit strafbaar is?

Graag een antwoord of dit strafrechtelijk via het Vredegerecht kan vervolgd worden of Correctioneel?

Alvast mijn dank,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 06 jun 2021 20:53

Hier kan geen sprake zijn van verduistering door één persoon. In gedwongen mede-eigendom tellen enkel de beslissingen van de AV. Mede-eigenaars die een ander standpunt innemen moeten zich daar naar schikken maar moeten zich ook niet individueel verantwoorden naar derden toe voor wat betreft de beslissingen van de VME van het gebouw.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”