schriftelijke AV en 4 maanden termijn

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

schriftelijke AV en 4 maanden termijn

#1 , 01 jun 2021 23:22

Indien de Algemene Vergadering van een VME schriftelijk plaatsvindt, van wanneer begint de termijn van 4 maanden dan te lopen?
In tegenstelling tot een fysieke vergadering moet men wachten tot het verslag om kennis te nemen van de stemuitslag.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2021 08:51

Beste Thomas,

Ikzelf ben tamelijk vertrouwd met de appartementswetgeving; maar klaar duidelijke antwoorden vind ik ook niet zo direct met deze corona crisis.

Wel het volgende : de syndicus heeft 30 dagen tijd om u de notulen te overhandigen. Dus normaal dan nog 3 maanden om te te protesteren.

Kijk even volgende link

https://advo-recht.be/kennisbank/appart ... anvechten/

https://www.jubel.be/eindelijk-duidelij ... n-een-vme/

Of deze uiteindelijke regels werkelijk klare duidelijkheid brengen, heb ik mijn sterke twijfels over.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2021 09:45

Een goed georganiseerde syndicus kan heel snel na de uiterste datum om stemformulieren binnen te brengen,
in staat zijn om binnen de 3 dagen ( volgens mijn mening ) de notulen te bezorgen. Zo danig dat men geen tijd verliest voor die 4 maanden.

Reclame

adsummam
Berichten: 581

#4 , 03 jun 2021 06:45

Wij betogen dat de tijdelijke wetgeving inzake de schriftelijke vergadering, met tijdelijk doorbreken van de unanimiteitsregel, eigenlijk de verdere grondslagen van de regels inzake de AV niet wijzigt.

Op de syndicus blijft de verplichting rusten om de notulen onmiddellijk op te maken.

Wij sluiten ons dan ook aan bij # 3.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”