Gemeenschappelijke roofing geeft helse hitte en stank af

sanantonio666
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Gemeenschappelijke roofing geeft helse hitte en stank af

#1 , 28 mei 2021 09:33

Hallo iedereen. Dit is de situatie waar ik een oplossing voor zoek.

Ik bewoon het dakappartement. Mijn appartement is echter kleiner dan de andere vijf appartementen in het gebouw, waardoor ik aan de straatkant uitkijk over een deel van het gemeenschappelijke dak.

Ik mag dit volgens de basisakte niet als terras gebruiken, echter wel 'sporadisch betreden'. De bedekking van dit deel van het dak is in roofing, waardoor het in de zomer een helse hitte afgeeft, en het stinkt bovendien - ik kan mijn raam in de zomer eigenlijk niet openzetten.

Ik wil nu aan de AV vragen om er op z'n minst een andere dakbedekking op te mogen leggen - terrasplanken, groen dak, of desnoods zelfs gewoon grint. Het zijn echter stuk voor stuk keikoppen die elke verandering schuwen. Wat kan ik hier aan doen?

Dank en groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 28 mei 2021 13:46

Kan je de meerprijs voor witte roofing niet voor uw rekening nemen?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 28 mei 2021 15:12

Is het dak al geïsoleerd volgens de vigerende normen?

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 28 mei 2021 15:35

Witte verf?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sanantonio666
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mei 2021 11:05

witte roofing of verf gaat nog altijd niks tegen de stank doen.
Het dak is nog niet geïsoleerd. Dat ga ik moeten afdwingen via het vredegerecht, want de VME stemt consequent tegen de isolatie.

adsummam
Berichten: 581

#6 , 30 mei 2021 14:09

Herlees uw basisakte en RIO.
Werd deze zaak reeds besproken in de AV ? Onder welke vorm ?
B.W. Art. 577-6 § 4 (wetgeving versie 2018)

(Voorzorgsmaatregel: aangetekend versturen, kopie aan RvME, CvR en andere mede-eigenaars).

Om een VME ”in beweging” te krijgen is het vereist dat er aan de (B)AV een agendapunt wordt voorgelegd dat de desiderata van de vragende mede-eigenaar(s) en/of de RvME weergeeft.
Stel uw agendapunt(en) op, beknopt maar toch volledig, zakelijk, met in het achterhoofd de bedenking dat de uiteindelijke bestemmeling ervan de rechter is (kan zijn).
Eis dat uw formulering van het agendapunt letterlijk wordt overgenomen.
Vraag in het agendapunt uitdrukkelijk de stemming erover indien dit de bedoeling is.
Niet goedgekeurd (correcte notulering van de stemmen !) :
Dan :
B.W. Art. 577-9 § 2 (vier maanden !)
B.W. Art. 577-9 § 4
Maak een kostenbatenanalyse op, mocht u verdere juridische stappen overwegen.

adsummam
Berichten: 581

#7 , 30 mei 2021 16:02

Op uw syndicus rust de verplichting (binnenkort?) een EPC gebouw aan te vragen.

Tijdsschema:

https://www.vlaanderen.be/epc-voor-de-g ... entsgebouw

Uw syndicus zal dan alle gewenste inlichtingen ontvangen.

Eis dat alle mede-eigenaars een kopie ontvangen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”