Expertise door verzekering of privé expert laten uitvoeren...?

vanzant
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Expertise door verzekering of privé expert laten uitvoeren...?

#1 , 27 mei 2021 21:31

Beste mensen,

Ik weet niet of mijn post op de juiste plaats staat dus excuses mocht dat niet het geval zijn.

Ik had graag wat raad/advies gekregen i.v.m. het volgende;

We zitten al een tijd met vocht in één van onze muren...(verf bladert af...schimmel, ...). Dit zou komen omdat de muur langs de buitenkant niet beschermd is tegen de regen (kant van de buren). De muur is slechts gecementeerd maar niet beschermd tegen insijpelend vocht met een gevelafwerking zoals bijv. leien.

We hebben hiervoor onze verzekering aangesproken en zoals dat gaat zal er nu een tegensprekelijke expertise plaatsvinden.

Van mijn verzekeringsagent krijg ik nu de vraag of ik een voorkeur heb voor een bepaald expert/expertisebureau of om de keuze van expert over te laten aan mijn rechtsbijstandsverzekeraar. twee keuzes dus.

Je hoort wel eens dat verzekeringen het met elkaar op een akkoordje gooien en dat het daardoor niet altijd de meest gunstige uitslag bied voor de gedupeerde.

Wat is volgens jullie de meest verstandige keuze of wat zouden jullie doen mocht je voor deze keuze staan.

Hopend op een reactie.

Beleefde groet,
F.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 30 mei 2021 20:01

Beste

Alle expertise bureaus hebben dossiers met alle verzekeringsmaatschappijen. En quasi elk dossier wordt inderdaad - terecht - getracht een compromis oplossing te vinden. Gewoonweg omdat procederen heel lang duurt en niet noodzakelijk een beter resultaat oplevert.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”