Kakkerlakken en ander ongedierte in appartementsblok

Lisa1990
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kakkerlakken en ander ongedierte in appartementsblok

#1 , 24 mei 2021 19:32

Beste

Ik heb in oktober vorig jaar een appartement gekocht in een blok van 5 appartementen. Ik bewoon dit appartement zelf, de andere 4 staan momenteel leeg of zijn bewoond door huurders.

Ik heb in december reeds een eerste klacht gestuurd naar de syndicus over ongedierte in mijn appartement (kakkerlakken) en heb toen te horen gekregen dat er een afvalprobleem is in de blok door de huurders en dat ze dit gingen aanpakken.

Ondertussen zit ik al aan mijn 3de klacht, het verergert steeds meer en meer (kelder staat vol afval, zolder ook, en ook de trap in de gemeenschappelijke hal). Telkens als er na de klachten iets wordt opgeruimd staat er een week later nieuwe rommel. De hal stinkt, er zitten kakkerlakken in mijn appartement en in de gemeenschappelijke delen, muizen en vliegen op zolder (de vloer ligt daar ook vol muizenuitwerpselen) en er zit een rat in de gemeenschappelijke hal. De klachten leiden nergens toe, huurders worden amper of niet aangemaand om op te ruimen en de eigenaars wijzen elkaar met de vinger of trekken paraplu en ik blijf maar zitten met de rommel. Een bezoek van rentokill over verdelging in mijn appartement heeft ook nergens toe geleid, aangezien de verdelger oordeelt dat de zolder eerst leeg moet voor een (kostelijke) verdelging nut kan hebben.

Zijn er nog andere stappen die ik kan ondernemen behalve de syndicu blijven en blijven aanspreken, want dit lijkt toch nutteloos te zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mei 2021 19:49



Zijn er nog andere stappen die ik kan ondernemen behalve de syndicus blijven en blijven aanspreken, want dit lijkt toch nutteloos te zijn.
Wat is er mis met een aangetekende brief? Beter nog, een aangetekende brief van een advocaat.
Het probleem moet in de ganse blok gezamenlijk aangepakt worden, anders is het nutteloos.
Je kan ook naar de vrederechter stappen, die de syndicus kan verplichten tot een gezamenlijke aanpak. Persoonlijk al meegemaakt, waarbij VR alle mede-eigenaars verplicht heeft de aangewezen ontsmettingsfirma meerdere keren toegang te verschaffen.


Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”