tuinafsluiting op gemeenschappelijke delen

Thisa
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

tuinafsluiting op gemeenschappelijke delen

#1 , 22 apr 2021 19:44

hallo,
2j geleden heb ik die vraag gesteld voor akkoord op de algemene vergadering, hier waren ze toen akkoord.( en 4m verlengen op de gemeenschappelijke)
vorig jaar heb ik dan mijn terras omheind 1.80 hoog en nu vandaag kwam medeeigenares zeggen dat ik moet afbreken want naast mij gaan ze verkopen en het men omheining staat op de gemeenschappelijke. ze gingen er nu verder meegaan dat ik moet afbreken.
ik heb de klinkers er allemaal uitgehaald en nepgras gelegd. ze hebben de werken aan de gang gezien vorig jaar en nu 1 jaar later zou ik moeten afbreken.
kan ik dit winnen of iemand hier ervaring mee.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 22 apr 2021 22:18

Het is de AV die beslist niet een mede-eigenaar.
Als dat opgenomen is in verslag AV dan mag die afsluiting op de gemeenschappelijke erfgrens staan.
(Behoudens andere regels gemeente - verkavelingsvergunning die het zouden verbieden).

Thisa
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2021 10:31

ik hoop dat in orde komt, ze ging ermee verder. ze moet zelf de zaak dan maar starten, dat word vredegerecht dan zeker. op de algemene vergadering is er toen niemand tegen ingekomen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 23 apr 2021 16:27

Dat moet wel in het verslag staan.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”