plichten mede-eigenaars

hgos
Topic Starter
Berichten: 2

plichten mede-eigenaars

#1 , 26 jan 2009 16:06

Ik woon met 2 andere mede-eigenaars in een oud herenhuis dat opgedeeld werd in 3 appartementen. De andere mede-eigenaars willen geen huishoudelijk reglement opstellen, geen gezamelijke rekening openen voor gezamelijke onkosten. Ze willen zo weinig mogelijk investeren in het pand. Zelfs het naleven van een wekelijkse poetsbeurt is een moeilijke opgave. Ook willen ze geen syndicus. Wat zijn hun plichten? Tot wie kan ik me wenden?

Dank,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
J.P
Berichten: 52

#2 , 27 jan 2009 00:28

wie betaald factuur van water is er een meter of 3 meters ,en de electriciteit van de gang ?was er bij de basisakte geen akte van mede-eigendom?

Misschien is dit ook iets voor het vredegerecht,waarom moeten mensen het elkaar toch zo moeilijk maken!

Ik wens je veel geluk er zijn hier mensen die je misschien beter kunnen helpen dan ik, want het is in mijn gebouw ook een zielige bende.

Vriendelijke groeten
J.P

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 28 jan 2009 10:24

“Art.577-8.§ 1. Wanneer de syndicus niet in het reglement van medeëigendom aangesteld werd, wordt hij benoemd door de eerste algemene vergadering of, bij ontstentenis daarvan, bij beslissing van de rechter, op verzoek van iedere medeëigenaar.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”