Buurman wil mij laten controleren op netheid

pho450
Berichten: 192

Re: Buurman wil mij laten controleren on netheid

#16 , 23 apr 2021 10:11

Laat deurwaarder een geurvaststelling doen en zijn bevindingen in een PV neerzetten.
Dat is niet zo eenvoudig als verdedigende partij. De syndicus zou geurhinder kunnen laten vaststellen, maar aangezien het, naar ik begrepen heb, niet over permanente geurhinder gaat is het omgekeerde moeilijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 23 apr 2021 15:42

Heb ooit een gerechtelijke procedure gehad in een grote taverne op de Groenplaats in Antwerpen. De procedure liet tussen eigenaar en bouwpromotor. Het betrof hier een nieuwbouwappartementsblok. Op onbepaalde momenten kwam er een hevige rioolgeur opzette in de taverne / restaurant op het gelijkvloers, zo hevig dat de klanten opstonden en vertrokken (zonder te betalen). Rechter stelde een expert aan, die verschillende onderzoeken deed, zonde evenwel de onmiddellijke oorzaak te kunnen vinden. Het was één van mijn eerst grote zaken waar ik mee te maken kreeg. Bleek dat de bouwpromotor de oude reeds bestaande beerput had laten bestaan onder het nieuw gebouw en deze had herbruikt. Ben persoonlijk diverse keren met de deskundige in deze volle beerput afgedaald (natuurlijk met beschermende kleding en masker. Niets gevonden. De expert kwam iedere maak persoonlijk kijken als de uitbater belde dat er weer overlast was, ook om 23.00 uur avonds. Ik stelde vast dat de verwarming gebeurde via luchtroosters waardoor warme warme lucht werd geblazen, en dat de geurhinder meestal gebeurde een paar minuten nadat de ventilatie was beginnen werken, maar nergens was er enige verbinding te vinden tussen de ventilatiekokers en de beerput.
Uiteindelijk heb ik dan beslist die hele installatie eruit te zwieren, en te vervangen door een klassieke verwarming met radiatoren en warm water.
Er is nooit meer geuroverlast in deze zaak geweest. De kosten werden verdeeld tussen bouwpromotor, verhuurder en uitbater/huurder.
Deze zaak had bijna 10 jaar aangesleept, en heeft veel geld gekost aan alle partijen, maar eind goed, al goed. En ik ben er nadien nog dikwijls gratis mogen gaan eten :D

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”