Financiële controle door voorzitter RME

Benny Daems
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Financiële controle door voorzitter RME

#1 , 20 apr 2021 19:40

Ik ben voorzitter van een RME met 92 mede eigenaars,
Mag een voorzitter van een RME een eigenaar aanspreken die achter staat in zijn aanbetalingen aan de gemeenschap (voorzienigheidsfonds en maandelijkse kosten).
Deze eigenaar had een grote achterstand, is voor het vredegerecht verschenen en heeft dan zijn achterstand betaald, nu is hij terug een achterstand aan het opbouwen, onze verzekering rechtsbijstand heeft deze eigenaar uitgesloten uit onze polis.
Mag ik hem daar over aanspreken?
Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2021 20:37

Een voorzitter van de RME bestaat niet.
Syndicus RVM(E) rekencommissaris AV ME

Enkel de syndicus kan de achterstallen laten innen of opvragen. De AV kan besluiten om te dagvaarden of in gebreke te laten stellen : wordt ( is ) de taak van de syndicus.

Waarom is deze eigenaar uitgesloten uit de verzekering rechtsbijstand ?

Ieder moet zich bij zijn taak/mandaat houden. Syndicus wordt betaald om jullie VME te beheren en moet zijn opdrachten vervullen. De RVM heeft enkel de taak om te controleren of de syndicus zijn job doet en zijn mandaat vervult.

https://advo-recht.be/kennisbank/appart ... aalt-niet/

adsummam

#3 , 20 apr 2021 23:08

“Mag ik hem daar over aanspreken?” (sic)
Hebt u hierover de syndicus (en de CvR) aangesproken, in afwachting van een vermelding van deze zaak in het jaarlijks “omstandig verslag” van de RvME aan de AV?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”