appartement waterpomp

LV
Topic Starter
Berichten: 13

appartement waterpomp

#1 , 05 jan 2009 20:22

Hallo,

Een vriendin heeft een appartement 18 maand geleden gekocht.
In de kelder staat een grote waterpomp zodat alle verdiepingen, 7, warm water hebben.
Dit toestel moet enorm lawaai maken en de gelijkvloerse appartementen hebben gereclameerd. daarom werd er beslist om deze pomp voor warm water op timer te zetten, tussen 23u00 en 07u00 staat hij af en is er geen warm water en weinig druk (1/3 van normale waterdruk).
Omdat de vriendin VOOR 07u00 moet douchen om te gaan werken is dit absoluut niet praktisch.
Wat nu? Er is volgende maand een AV dus alle hulp is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jan 2009 21:22

Om te beginnen: zorg dat dit punt op de dagorde geplaatst wordt. Schrijf een brief naar jullie syndicus en vraag hem dus duidelijk dit punt op te nemen op de agenda van de vergadering.

Ga VOORAF eens spreken met de andere eigenaars en leg de situatie uit. Wanneer je tijdens de AV de mensen moet proberen te overtuigen, dan heb je al een strategisch nadeel.

Voor het overige: je zal 50%+1 van de stemmen nodig hebben om "je zin" te krijgen (oneerbiedig uitgedrukt, het is zeker zo niet bedoeld).

Succes !

Pedro
Berichten: 735

#3 , 05 jan 2009 22:38

Hallo,

Een vriendin heeft een appartement 18 maand geleden gekocht.
In de kelder staat een grote waterpomp zodat alle verdiepingen, 7, warm water hebben.
Dit toestel moet enorm lawaai maken en de gelijkvloerse appartementen hebben gereclameerd. daarom werd er beslist om deze pomp voor warm water op timer te zetten, tussen 23u00 en 07u00 staat hij af en is er geen warm water en weinig druk (1/3 van normale waterdruk).
Omdat de vriendin VOOR 07u00 moet douchen om te gaan werken is dit absoluut niet praktisch.
Wat nu? Er is volgende maand een AV dus alle hulp is welkom.
U bedoelt waarschijnlijk een drukverhogingspomp?

Gaan bepalen/beslissen van wanneer tot wanneer de eigenaars warm water krijgen, is m.i. een beknotting van het individuele eigendomsrecht wat op zich volgens mij niet zomaar kan. Zeker niet in onze huidige maatschappij waarin tal van mensen variabele werkuren hebben.

Kan ik uit uw melding afleiden dat de maatregel om de installatie op timer te plaatsen, een beslissing betreft die niet door een algemene vergadering werd genomen doch door de eigenaars onderling?

Is dit het geval, zorg er dan zonder meer voor dat het punt op de agenda van de vergadering wordt geplaatst zodat dit kan worden besproken.

Tijdens deze vergadering dient u of de betreffende vriendin duidelijk te stellen dat huidige oplossing voor haar geen soelaas biedt en dat de AV uw vriendin niet zomaar kan gaan verplichten wanneer zij warm water ter beschikking krijgt.

Misschien zijn de andere eigenaars voor rede vatbaar en wordt de lawaaihinder op een andere manier aangepakt. Misschien kan u aan de syndicus vragen (opleggen) dat hij voor de vergadering een installateur contacteert die mogelijk een andere oplossing kan aanreiken dan de onaanvaardbare prehistorische beslissing die nu werd genomen.

Gebeurt dit niet, dan zou ik zelfs durven dreigen om de alsdan m.i. onrechtmatig genomen beslissing bij de vrederechter aan te vechten.

Deze beslissing kan volgens mij immers niet staande blijven.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een rechter in huidige situatie de vriendin letterlijk en figuurlijk in de kou zou laten staan.

vanuit zijn sociaalvoelend standpunt zal hij/zij meer dan waarschijnlijk ook naar een andere oplossing gaan zoeken of opleggen.

Succes.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”