Eenmalige waterschade syndicus wacht af ....

Bart1967
Topic Starter
Berichten: 1

Eenmalige waterschade syndicus wacht af ....

#1 , 05 jan 2009 19:04

Midden augustus heb ik in mijn appartement waterschade gehad, plafond en parket zijn beschadigd. Het water heeft 2 dagen ingesijpeld en sindsdien niets meer. Boven mijn appartement is een ander appartement met een dakterras.
Zeven jaar terug toen ik het appartement kocht hadden de vorige eigenaars op juist dezelfde plaats ook een eenmalige waterschade.
Nu zegt syndicus en medeeigenaars dat ze niet veel kunnen doen want het sijpelt toch niet meer binnen? Wat moet ik nu doen om mijn schade hersteld te krijgen op kosten van de verzekering van het gebouw?
Vorige keer is er enkel een visuele controle geweest om de oorsprong van het lek op te sporen. Gebouw moest dan nog opgeleverd worden en ondertussen is de hoofdaannemer reeds faillet, de architekt is gestopt met zijn bureau. De projectontwikkelaar is wel nog actief.
Volgens mij is de vorige herstelling niet goed uitgevoerd.
Alvast bedankt voor de reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jan 2009 19:14

Je hebt schade en puur op afgaande op de gegevens die je verstrekt lijkt me dit een gedekt schadegeval (insijpeling via dak/dakterras).

Vraag desnoods bij je syndicus de gegevens van de verzekeringsmakelaar waar het gebouw verzekerd is + laat hen aangifte doen.

Zorg voor herstel-offertes.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 05 jan 2009 19:23

breng uiteraard je eigen verzekering - en rechtsbijstandsverzekering op de hoogte - dan zullen die wel de verzekering van het gebouw aanschijven - en de kosten recupereren.

U hebt schade en het heeft totaal geen belang of dat eenmalig is of niet.

Wie verantwoordelijk is voor de schade is een ander verhaal maar daar moet u niet (direct) van wakker liggen

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”