Geachte,
Ik ben een mede-eigenaar van een appartementsblok van 12 eenheden. Nu had ik graag een antwoord gekregen op de gemeenschappelijke kostenverdeling tussen de mede-eigenaars en de niet verkochte appartementen in het gebouw. Tot op heden bijna 3 jaar na het eerst verkochte appartement, bevinden zich in de blok nog 2 niet verkochte appartementen die nog toebehoren aan de bouwheren.
In het contract van de notaris meerbepaald in de statuten van het gebouw, staat vermeld onder voorlopige bepalingen dat indien er kavels zijn die nog niet verkocht zijn en dus toebehoren aan de vennootschap slechts dienen tussen te komen voor 1/4 van de gemeenschappelijke kosten. Bovendien is de vennootschap niet verplicht tot het storten van provisies.
Daar het hier gaat om 2 appartementen die een aanzienlijke aantal tienduizensten vertegenwoordigen in de blok, zorgt dit voor een financiële last voor de andere mede-eigenaars.
Na opzoekingswerk kon ik op onderstaande site lezen dat de vennootschap wel hun bijdrage in de kosten dient te betalen alsook provisie dient te storten. Ik neem aan voor hun normale aandeel volgens de tienduizensten? Elk afgesloten contract dat anders vermeld zou tegen de reglementering van de appartementswet ingaan en bijgevolg ongeldig zijn.
http://books.google.be/books?id=B9g_6j8 ... t#PPA95,M1
Omdat ik niet goed weet tot wie ik me kan wenden alsook de notaris die de akte verleden heeft niet reageert op verzonden e-mails, hoop ik dat u hierover enig uitsluitsel kan geven.
Indien u niet op de hoogte bent van deze reglementering of niet meteen een antwoord kan geven, had ik graag vernomen waar ik best meer advies kan inwinnen.
In afwachting van uw antwoord, alvast bedankt,
Mvg Jimmy