keuring elektriciteit/water/gas

u2
Topic Starter
Berichten: 42

keuring elektriciteit/water/gas

#1 , 27 nov 2008 17:44

Beste ik had een vraagje

- volgens de arei normen geldt dat alle woningen voor 1981 een keuringsattest moeten voorleggen - hoe lang is dit attest geldig ?
- moet de elelktricitiet van de gemeenschappelijke delen van een gebouw ook gekeurd worden ? hoe lang is dit attest geldig ?

- moet water gekeurd worden ? door wie ? hoe lang is dit geldig ? Is dit enkel pirvatief (in het appartement) of ook gemeenschappelijk ?) volgens welke normen ?

- moet de gasinstallatie ook gekeurd worden ? is dit ook gemeenschappelijke of enkel privatief ? hoe lang is dit geldig ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 nov 2008 11:31

- elektriciteitsattest blijft 25 jaar geldig en dient aangevraagd te worden voordat het compromis getekend is bij een erkend controle-organisme (type BTV of AIB Vinçotte).

- Bij mijn weten dient u enkel te zorgen voor een attest van uw privatief appartement.

- Water dient niet gekeurd te worden bij mijn weten.

- U heeft een energieprestatiecertificaat nodig vanaf 1 november 2008. Hierin staat hoe (al dan niet) goed uw woning geïsoleerd is. Attest blijft 10 jaar geldig en dient opgemaakt te worden door een geregistreerde energiedeskundige vóórdat het compromis getekend wordt.

- Uw gasinstallatie moet tweejaarlijks gekeurd worden indien het vermogen groter is dan 20 kW (na te zien op uw toestel). Dit dient te gebeuren door een erkend gas-installateur die u op deze website kan terugvinden.

Succes !

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”