Verdeling onkosten appartement

GNP
Topic Starter
Berichten: 3

Verdeling onkosten appartement

#1 , 25 nov 2008 15:43

Wil nog even terugkomen op mijn vraag van 7 november 2008 in verband met de verdeling van de onkoste per kavel. Kreeg een duidelijk antwoord ter zake waarvoor dank.

Wil toch verduidelijking hoe ik de tekst moet begrijpen vermeld in de 'Basisakte'. In het eerste deel van de tekst lees ik dat de "bewarings- en onderhoudskosten" verdeelt moeten worden volgens aandeel. Verder in de tekst wordt weer verwezen naar "onderhoud van de gemeenschappelijke delen", maar hier voor 1/8 (acht appartementen)

Ieder der eigenaars van een kavel zal naar verhouding van zijn kavel in de bewarings- en onderhoudskosten, evenals de gemeenschappelijke herstellingskosten, de administratie van de gemeenschappelijke delen en deze van de vereniging der medeëigenaars, met uitzondering van de kosten van verbruik, elektriciteit, water en onderhoud van de gemeenschappelijke delen, hierin zullen de medeëigenaars bijdragen ieder voor één/achtste.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 26 nov 2008 16:44

Het lijkt me dat de abonnementskosten (water, vuur en licht) plus het dagelijks onderhoud verrekend wordt per kavel (1/8) en de andere kosten per aandeel.

Dus (een fictief voorbeeld):
- kosten van het poetsen van een lamp in de inkomhal: per kavel
- kosten van het vervangen van een defecte lamp in de inkomhal: per aandeel

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”