Omheining tuin huurappartement

DenDanny
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Omheining tuin huurappartement

#1 , 06 apr 2021 18:21

Beste forumleden,

Al enkele jaren woon ik met veel plezier in een fijn appartement op de begane vloer, met een mooie tuin erbij. De tuin is netjes omheind met een gaashek en anti-inkijkdoek. Langs één zijde van de tuin was geen omheining nodig, aangezien hier een buitenmuur van naastgelegen bedrijfspand aanwezig was.

Ondertussen is dit bedrijfspand gesloopt en komen er binnenkort nieuwbouwappartementen te staan. Hierbij is dus één zijde van mijn tuin open komen te liggen.

Mijn vraag; wie is verantwoordelijk voor het plaatsen van de omheining?

Aangezien het eigendom is van de verhuurder, verwacht ik dat hij dit moet regelen. Maar is dit zo? Kan ik dit vragen of misschien zelfs eisen mocht dit nodig zijn, of sta ik dan niet in mijn recht?

Graag zou ik weten wat mijn rechten en plichten zijn als huurder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 apr 2021 09:32

Stond die muur "te paard" (pal op de scheidingeslijn, en dus deel op uw grond) op volledig op de grond van de buur?
In dit laatste geval zal jijzelf voor een nieuwe afsluiting moeten opdraaien. In het eerste geval zal je moeten nazien of die muur al werd overgenomen door u of een van de vorige eigenaars, en zal de nieuwe afsluiting dus ook gemeenschappelijk zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 07 apr 2021 11:43

Het is aan de eigenaar van uw pand en de nieuwbouw om terug ASAP een afsluiting te plaatsen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”