Ik ben mede-eigenaar van een nieuwbouw appartementsgebouw van twaalf appartementen. Sinds begin juli is de voorlopige oplevering gebeurd maar er is nog steeds niet opgeroepen tot een eerste algemene vergadering. In deze vergadering moet volgens mij de syndicus worden aangewezen dit is dan ook nog niet gebeurd. Gezamenlijke beslissingen kunnen dus op dit moment niet gebeuren.
Wat zijn de verplichtingen van het vastgoed bedrijf die het gebouw plaatste hieromtrent? Het uitblijven heeft namelijk een aantal praktische problemen. Zo zijn de gemeenschappelijke delen in die drie maand dat ik er woon nog nooit gekuist. Ook kabelaansluiting is niet mogelijk daar dit gezamenlijk beslist moet worden, er moet een aftapkast geplaatst worden naar de twaalf appartementen in de verdeelkamer en deze moet natuurlijk door alle eigenaars worden bekostigd. Het videofoon systeem werkt niet meer en dit in geen enkel appartement. Nu moet je dus altijd naar beneden om de deur open te doen. Zo zijn er nog wel wat andere zaken ook.
Ook is het zo dat de vastgoedmakelaar – nu alles naar hun toe betaald is NB. – de gemeenschappelijke delen niet echt verder afwerkt, zo is het buiten nog steeds een puinhoop. Er staat een halve meter onkruid, nog geen afvalcontainers, en geen fietsenstalling. Deze werden wel allen opgenomen in de akte van verkoop. Hoeveel tijd hebben ze hiervoor na de voorlopige oplevering van de private delen. Ter info: de algemene delen zijn nog niet opgeleverd.
Eigenlijk ging alles goed tot de laatste schijf was betaald. Graag had ik jullie advies in welke stappen ik het beste kan ondernemen nu en wat ik kan verwachten.
Dank bij voorbaat.