algemen vergadering

pierre-francois
Topic Starter
Berichten: 7

algemen vergadering

#1 , 22 okt 2008 07:33

Ik woon op en plein waar 5 appartements blokken staan , ieder wordt beheerd door een syndicus.
het gemeenschappelijk plein en de toegangswegen moeten nog overgedragen worden aan de Stad. Verder zijn er problemen aangaande het onderhoud van de gemeenschappelijke delen zoals de stoepen en het grasplein. De bouwpromotor weigert hieraan nog geld te besteden en doet niets in afwachting van de overdracht van prive naar openbaar domein.
Mijn vraag :
A-Kunnen we rechtsgeldig een overkoepelende AV houden met al de appartementen samen en beslissen om deze kosten te verdelen ?
Anderzijds vrag i mij af kunnen we niet eisen dat deze kosten nog tlv de promotor eigenaar is ?

-B Bij de overdracht naar prive domein wordt de verkeerscirculatie ook gewijzigd. Dient er niet voorafgaandelijk een referendum of een voorlichting -vergadering gehouden te worden waarop de bewoners inspraak hebben.

Graag een antwoord
pierre-francois[/b]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 22 okt 2008 22:46

A:
Neen, vermits er geen basisakte is voor dat gedeelte. Het isi een zaak tussen de promotor en de gemeente.

Normaal zou dit moeten gebeuren vlak na de definitieve oplevering van de gemeen delen van de gebouwen.

Is de promotor nog eigenaar van één of meerdere appartementen?

B:
Ik versta de bedoeling van punt B niet goed.

pierre-francois
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 23 okt 2008 09:54

ANTWOORD AAN LUC
De gemeenschappelijke delen zijn nog niet definitief opgeleverd. De bouwpromotor is nog eigenaar van t4 appartementen.
Punt B de stoepen bestaan uit klinkers voor de bouw ligt er een rijstrook van 6 m breed. In het reglement van mede eiigendom staat dat deze strook auto luw is. Nu wil se stad bij overname dit verkeersvrij maken.
Dient er eerst geen referendum gehouden te worden of een voorlichtingsvergadering waarop kan gestemd worden ?
vrgr
pierre francois

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 23 okt 2008 13:12

Contacteer de dienst stedenbouw van je gemeente/stad voor meer informatie over het punt B.

Voor deze zaak ben je een inwoner en niet een mede-eigenaar. Je hebt inspraak en/of recht op informatie. Maar ik heb enkel ervaring met de regionale stedenbouwkundige wetgeving in Brussel en kan dus enkele meer info geven, als je in het Brussels Gewest woont.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”