wekelijkse mazoutlevering

willywonka
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

wekelijkse mazoutlevering

#1 , 03 mar 2021 04:10

enkele maanden terug is de verwarming uitgevallen in gans het gebouw (ongeveer 50 appartementen) ... we hebben toen een week in de kou gezeten. Nu zag ik al een paar weken na elkaar dat er mazout werd geleverd, ben even gaan vragen aan de leverancier waarom hij zo vaak kwam ... nu blijkt dat de verwarming helemaal niet defect was enkele maanden terug, de leverancier heeft toen geweigerd om de tanks te vullen omdat deze niet gekeurd zouden geweest zijn. Om dit op te lossen heeft men toen een mazouttank gehuurd, en deze word ondertusssen nog steeds gebruikt... blijkt dat de huur van zo n tank redelijk duur is, en waarschijnlijk word de mazout ook duurder betaald omdat het gaat om kleinere hoeveelheden (denk ik) ...
Zijn zulke praktijken normaal ? En hoe komt het dat de eigenaars van dit gedoe niet op de hoogte (beweren) te zijn ? ik vermoed dat ik als huurder mee zal mogen betalen voor de huur van die mazouttank ? En is het normaal dat het maanden duurt vooraleer men de tank die in de grond zit alsnog laat keuren, of als er een probleem mee zou zijn dat men ze hersteld of vervangt ?
Mn schuift hier ook steeds alle schuld voor alles wat misloopt op de syndicus, maar feit is wel dat men dit allemaal laat gebeuren... Op de 8 jaar die ik hier woon zijn ze al 4keer van syndicus verandert. Komt nog bij dat de voorzitter van de VME al een tijd ziek is, en niet mag lastiggevallen worden, en de andere 3 verantwoordelijke eigenaars weten van niks, of doen alsof... ik probeer bvb al een tijdje te weten te komen wat er allemaal aangesloten is op de teller voor de gemeenschappelijke electriciteit, omdat de prijs daarvan nu al 3 jaar op rij ongeveer verdubbelde... Zo besliste men vorig jaar op de algemene vergadering dat men geen apparte(nieuwe) electriciteitsmeter zou plaatsen voor de leegstaande conciergewoning, en dat deze dus aangesloten blijft op de gemeenschappelijke teller... maar nu blijkt dat die woning ondertussen wel verhuurd word, de huurder beweert dat hij een maandelijkse forfait betaald aan 'de eigenaar' ... en ook hier weeral : geen enkele van de eigenaars in het gebouw die ik sprak blijkt ervan op de hoogte te zijn dat de conciergewoning wordt verhuurd...na 8jaar leegstand is het ook opmerkelijk dat deze opnieuw word verhuurd tussen 2 algemene vergadering in, alsof het opeens dringend zou zijn ????
Of is het als huurder niet gepast dat ik mij vragen stel over deze praktijken ? De verantwoordelijke in deze blok vond het perfect normaal dat ook de huurders meebetalen aan het verbruik in de conciergewoning, terwijl dat volgens mij niet echt aanvaardbaar is (de huurder van die woning is dus geen concierge, want in dat geval zou ik het nog kunnen begrijpen)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2021 09:19

en de eigenaar van wie u huurt? Is die op de hoogte? Als huurder moet zich eigenlijk steeds richten tot uw eigen eigenaar, die het van vervolgens moet meenemen naar de VME...

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 mar 2021 12:30

Het is de syndicus die actie dient te nemen om een dringende herkeuring te vragen.
Die huurkost van de tank valt NIET tlv de huurders, Die kunnen er niets aan doen. Deze kost valt tlv de VME en de individuele mede-eigenaars.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 04 mar 2021 19:48

Voorzitter van VME wordt elke AV aangeduid.
Raad van Mede-Eigenaars hebben enkel een 'controlerende' functie inzake syndicus.
Als huurder spreekt u de eigenaar van het appartement aan.
Als eigenaar de syndicus...

PS in een blok die ik goed ken is men al maanden aan het wachten op een vervangstuk voor een van de ketels.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”