Plaatsing buitenunit op terras

Rundsted
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Plaatsing buitenunit op terras

#1 , 28 feb 2021 09:57

Ik heb een concrete vraag over het plaatsen van de buitenunit aan de binnenkant van mijn terras, ik wil voorbereid zijn;
Op de volgende Algemene Vergadering ga ik een voorstel doen om de buitenunit van de airco binnen mijn terras te hangen.
De buitenunit is niet zichtbaar omdat ik een volle stenen balustrade heb, maar het enige dat wel zichtbaar is is een witte goot waarin de leidingen komend van de buitenunit naar de binnenunit lopen. Er moeten dus enkele gaten geboord worden.
Er zijn buren die in het verleden een identieke installatie hebben laten installeren.
Het is mij de vraag of de Algemene Vergadering mij de installatie van de airco- buitenunit door een vakman kan weigeren?
Volgens mij is een precedent geschept met de plaatsingen van de buitenunit, en ik denk dat mij een plaatsing op dezelfde wijze niet geweigerd kan worden?
Alvast bedankt voor de reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 feb 2021 10:33

Heeft die eigenaar van de eerste installatie de toestemming gevraagd aan de AV?
Indien niet is het geen precedent, en kan de AV alsnog eisen dat de eerste installatie wordt afgebroken.
Lees er de verslagen van alle AV's op na.

Rundsted
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2021 18:00

Niets van besluiten gevonden in de verslagen van de Algemene Vergadering, er is blijkbaar geen toestemming gevraagd.
Maar: hun buitenunits hangen meer dan 14 jaar aan de binnenkant van hun terras...en intussen heeft niemand geklaagd.
Mijn vraag is: Bestaat er een verjaringstermijn? Dat na x aantal jaar een stilzwijgende instemming ingaat?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 01 mar 2021 18:18

30 jaar
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 01 mar 2021 18:25

Terrassen als in doorgang voor brandgang?
Gevels zowel voor en achter zijn (vermoedelijk) gemeenschappelijk en onderhevig aan algemene bouwcode.

Rundsted
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 mar 2021 18:46

Terrassen als in doorgang voor brandgang?
Gevels zowel voor en achter zijn (vermoedelijk) gemeenschappelijk en onderhevig aan algemene bouwcode.
De terrassen dienen niet als doorgang of als brandgang. Het zijn elk afgescheiden terrassen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”