gemene fundering: casus

sikken
Topic Starter
Berichten: 4

gemene fundering: casus

#1 , 04 okt 2008 21:08

Hoi,

Ik heb vanuit de Hogeschool Gent een opdracht gekregen voor het vak Expertise en schatting. We moeten een casus oplossen, die je hier kunt lezen.

Kort samengevat: persoon A onderschoeit een fundering tot 30cm over de perceelgrens (wat oorspronkelijk zo was bij de bestaande fundering) , persoon B op het aangrenzende perceel wist dat niet en zit nu met de gebakken peren. Persoon B wil alle kosten die daaruit volgen op persoon A steken.


Nu hebben wij in onze opleiding (Industrieel Ingenieur) nog geen ervaring met recht. Ik heb al eens de artikels 653 ev van het Burgerlijk wetboek gelezen, maar ik kan precies niks vinden wat echt uitsluitsel geeft omtrent mijn casus. Alles gaat over gemene muren, hagen,... maar ik kan niks vinden over "verjaring" ed.

Ik moet de rol opnemen van de deskundige, aangesteld door bouwpromotor 1, en op zoek gaan naar precedenten en andere argumenten....

Iemand die mij op de goeie weg kan zetten?

Alvast bedankt!!

groeten,

Sikken

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding