Mijn dochter woont in een appartement. Het is een appartement dat ze gekocht heeft.
Terras behoort tot de gemeenschap.
Bij de bovenbuur ( die ook eigenaar is van zijn appartement) is er een lek op zijn terras.
Bovenbuur werkt tegen en beweert dat het niet op dat dak zit , nochtans zien wij duidelijk watersporen tegen het plafond van mijn dochter haar appartement en zo afloopt naar de muren.
Syndicus heeft mijn dochter de opdracht gegeven een schilder te laten komen om een offerte te laten maken nog voor hij iemand heeft aangesteld om de lek te laten repareren. Dit heeft dochter gedaan echter heeft mijn dochter de schilder 150 € cash moeten betalen voor die offerte. De offerte blijft ook maar geldig tot 10 maart. Er is dus nog geen enkele herstelling gedaan tot nu toe. Er is verleden week wel een firma geweest die snel is komen kijken en een offerte heeft gemaakt maar volgens ons lost dit het probleem niet op. Er is zelfs nog geen dakwerker geweest niets gemeten of niets gewoon komen kijken en hup weg. De syndicus stuurt nu volgende week wel iemand van de verzekering om de kamer te komen inspecteren en de offerte van de schilder te controleren. Vreemde wijze van handelen vinden wij. Wat moeten wij doen want vinden dat syndicus er niet de juiste personen bij haalt en de herstelling volgens ons het probleem niet zal oplossen? Wat als de verzekering de schilder goedkeurt de som uitkeert er geschilderd word en achteraf de lek niet hersteld blijkt te zijn?
.