verkopen conciërgewoning

jerome
Topic Starter
Berichten: 5

verkopen conciërgewoning

#1 , 01 okt 2008 14:45

Beste,

Kan iemand me wat meer uitleg geven over de te volgen procedure bij het verkopen van een conciërgewoning?
Ik veronderstel dat het niet zo simpel is als gewoon met 4/5 van de stemmen van de algemene vergadering te beslissen dat de conciërge woning verkocht mag worden en daarna een "te koop" plaatje voor het raam te hangen. moeten bijvoorbeeld de statuten gewijzigd worden voor of na de verkoop van het pand?,...

Alvast bedankt voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 03 okt 2008 23:11

Beste,

Kan iemand me wat meer uitleg geven over de te volgen procedure bij het verkopen van een conciërgewoning?
Ik veronderstel dat het niet zo simpel is als gewoon met 4/5 van de stemmen van de algemene vergadering te beslissen dat de conciërge woning verkocht mag worden en daarna een "te koop" plaatje voor het raam te hangen. moeten bijvoorbeeld de statuten gewijzigd worden voor of na de verkoop van het pand?,...

Alvast bedankt voor de antwoorden
Het verkopen van een conciërgewoning is inderdaad niet zo evident.
Afhankelijk of de statuten aan de huidige bestemming al dan niet aandelen heeft toegekend, zal voor de beslissing een 4/5de dan wel een éénparige meerderheid nodig zijn. Bijkomend dienen de statuten (wijzigingsbestemming en eventueel herverdelen aandelen, wijzigen gemeenschappelijke kosten en lasten,...) te worden gewijzigd.

De syndicus dient een bijzonder mandaat te krijgen welk hem mandateert om in naam en voor rekening van alle individuele eigenaars het nodige te doen (hij treedt hier dus niet op voor de VME), enz...

Mvg.

jerome
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 04 okt 2008 13:48

Pedro,

Hartelijk dank voor het antwoord.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”