Verjaring

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

Verjaring

#1 , 16 nov 2020 15:30

Wij hebben 11jaren het appartement , woonk ,2slk, badk , keuken en met terras gekocht.
Mijn terras is aan de scheidingsmuur begrenst met een plat-dak van het naast gelegen gebouw,
Dit terras van ons is gedeeltelijk met plastiek platen overdekt en het water loopt af op mijn buur
te slopen gebouw , zijn plat-dak , zo hebben wij het appartement 11jaren geleden gekocht.
Het gebouw van de buur word gesloopt en terug opgebouwd , maar het plat-dak word verhoogt om een appartement te bouwen , het afdak van mijn terras, zou voor de bouwheer een probleem worden. Graag zou ik dit laten wat er is.
Het afdak ligt er al Jaren , voorheen dat wij het appartement hier gekocht hebben.
Nu heb ik ergens gelezen van 30 jaar verjaring , het nieuwe gebouw zal hoger worden dan nu het plat-dak is. Mijn appartement is op de 1ste verdieping en aan de scheiding van mijn terras zou dan het appartement komen.
Hiertegen heb ik bezwaar ingediend , de reden : met de scheidingsmuur hoger van mijn terras is het in de woonkamer donkerder.
De omgevingsvergunning van de stad heeft mijn bezwaar niet aangenomen en ben ik in het beroep gegaan wat mij 100€ koste,
Maar indien de verjaring in aanmerking komt , zou ik mijn afdak kunnen behouden.
Moet ik het bewijzen van verjaring of de bouwheer? Het afdak is er lang aanwezig , maar hoeveel jaren weet ik niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 nov 2020 15:51

Men mag niet afwateren op de eigendom van een derde.
Ik denk dat je uw 100 EUR beter had kunnen besteden aan iets nuttig.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”